Vår profil

Inngang

VISJON:

Lindeberg skole skal ha høye ambisjoner og forventninger til den enkeltes faglige og sosiale utvikling. Elevene skal medvirke og lære gjennom samarbeid, dialog, og bruk av digitale verktøy i læringsarbeidet. Alle barn og unge skal ha et godt og inkluderende skolemiljø med like muligheter.

KJENNETEGN:

• høye ambisjoner for faglig og sosial utvikling

• trygg læring og godt skolemiljø

• tillitsbasert styring og ledelse

• medvirkning gjennom samarbeid mellom elever, ansatte og foresatte

PROFIL:

• Gjennom LK20 får vi nye perspektiver hvor dybdelæring skal stå i fokus og hvor det skal gjøres tydelige prioriteringer.

• Opplæringen skal i samarbeid og forståelse med hjemmene, åpne dører mot verden og fremtiden, og gi elevene historisk og kulturell innsikt og forankring.

• Vi skal sikre at alle elever og ansatte har et godt læringsmiljø og et godt arbeidsmiljø bygget på tillit og respekt gjennom tillitsbasert ledelse, utvikling av skolemiljøet og fellesskapende didaktikk.

• Vi ønsker reell medvirkning for våre elever og ansatte i faglige og sosiale lærings- og utviklingsprosesser, samt reell deltakelse fra ulike rådsorgan i skolens hverdag, drift og styre.

• Vårt faglige satsningsområde er de grunnleggende ferdighetene, med spesielt fokus på lesing, muntlig språk og digitale ferdigheter.

• Tilpasset opplæring og tidlig innsats i hele skoleløpet er viktige tiltak, samtidig som læringen og utviklingen skal foregå gjennom sosialisering, inkludering, medvirkning og aktivt samarbeid.