AKS Lindeberg

Rammeplanen for Aktivitetsskolen gir retning for innhold og sikrer at elevene får et variert tilbud av aktiviteter fordelt på de ulike målområdene.

• Kunst, kultur og kreativitet
  • Fysisk aktivitet og lek
  • Natur, teknikk og miljø
  • Mat og helse
  • Lekser og fordypning
  • Sosiale ferdigheter

Aktivitetsskolen skal kjennetegnes ved:

• Å gi barna trygghet og omsorg
  • Å bidra til barns sosiale og faglige utvikling
  • Å gi et helhetlig tilbud til elevene i samarbeid med skolen
  • Å ha et læringsstøttende aktivitetstilbud som er strukturert og forutsigbart
  • Å gi muligheter for leksearbeid

Aktivitetsskolen Lindeberg

• Vi legger vekt på trivsel og omsorg. Det er viktig at barna trives, som igjen fører til at barna lettere skaper relasjoner og vennskap.
  • Vi har et variert og godt aktivitetstilbud, hvor barna kan melde seg på det de ønsker.
  • Det er viktig at vi har god kommunikasjon med foresatte. Foresatte blir invitert til hyggelige sammenkomster, hvor de også kan få innblikk i noe av det barna holder på med.
  • Vi samarbeider tett med andre Aktivitetsskoler i Bydel Alna og Stovner.
  • Furuset Allidrett er et av tilbudene vi gir barna, her får barna mulighet og velge mellom ulike Idrettstilbud.
  • Hvert enkelt barn kan delta ut i fra sine egne forutsetninger.
  • De ansatte på Aktivitesskolen skal være engasjerte og aktive voksne som skaper trygghet for barna.

Informasjon til foresatte ved skolestart 2022-2023