Strategisk plan

Strategisk kart tar utgangspunkt i Byrådets budsjettforslag, og setter mål. Skolene utvikler deretter hvert år sin strategiske plan. Denne planen gir uttrykk for hvordan for eksempel en skole skal bidra til å realisere etatens samlede mål på alle områder, og angir hvilke resultatmål som skal nås for at dette skal skje.

Sentrale resultater publiseres i Analysebrettet, som er tilgjengelig på Utdanningsetatens hjemmeside. Det er skolens driftsstyre som vedtar skolens strategiske plan, sammen med budsjettet, i januar hvert år.

Vi har 2 langsiktige hovedmål for Lindeberg skole:

1. Styrke alle elevers ambisjoner, tilgang til læring og prestasjoner gjennom medvirkning og inkludering. I årets strategiske plan har vi derfor valgt fokusere på faglig utvikling innen for lesing gjennom temaplaner, begrepsutvikling, lese/læringsstrategier, samarbeidslæring, dialog og digitale verktøy.
Et fokus som vil gå parallelt er utvikling av skolemiljøet gjennom fellesskapende didaktikk, samt verdi- og metodegrunnlaget i Trygg læring.

2. Skape en sterk og varig kultur for skoleutvikling og høy kvalitet i undervisning og læring. Dette skal utvikles gjennom medvirkning, foreldresamarbeid og tillitsbasert ledelse.

Strategisk plan - Lindeberg skole