Skoleklubb for neste års førsteklassinger

Førsteklassinger

Mandag 20.mars inviterer vi til vårens første skoleklubb for skolestarterne. Vi har sendt ut invitasjon til barnehagene og gleder oss til å ta imot dere. På skoleklubben vil barna få muligheten til å:

• Hilse på noen av de voksne som skal være lærere på 1.trinn til høsten, og noen av de som jobber på AKS (Aktivitetsskolen)
  • Prøve seg litt som skoleelev i klasserommet
  • Leke i skolegården
  • Bli kjent med skolestartere fra de andre barnehagene

Å delta på skoleklubb vil bidra til å gjøre overgangen fra barnehage til skole så trygg og god som mulig. Vi planlegger tre dager med skoleklubb, og en førskoledag (med forbehold om endringer):

· Mandag 20.mars kl 9.30 - 11.00

· Mandag 17.april kl 9.30 - 11.00

· Mandag 15.mai kl 9.30 - 11.00

Førskoledag med foreldremøte:

·  Mandag 12.juni kl 9.30 - 11.00

Det er voksne fra barnehagene som følger barna til de tre dagene med skoleklubb. I begynnelsen av mai sender vi ut en egen invitasjon til førskoledagen, da skal foresatte være med. Det blir et eget foreldremøte mens barna leker ute, eller er i klasserommet.

Hilsen Lindeberg skole